Öğrenme Stilleri Seminerinde Etkili Sorular!

 

I. Bilgi (Hatırlama) Soruları

Bilgi hedefli sorular öğrencinin belleğine zaten yerleşmiş gerçekleri hatırlamasını, tanımlamasını, tarif etmesini veya tanımasını gerektirir.

Örneğin; “Öğrenme stillerinin tanımı nedir?”

II. Kavrama (Anlama) Soruları

Kavrama soruları öğrencinin belleğini adaması gereken gerçeklerin, belirli bir düzeyde anlaşılmasını gerektirir.

Örneğin; “Kendi ifadelerinizle öğrenme stilleri nelerdir?”

III. Uygulama (Transfer Etme) Soruları

Gerçekleri ve anlayışı orijinalliğin bir sonraki aşamasına genişletir.

Örneğin; “Derslere çalışırken çoğunlukla hangi öğrenme stiline uygun araçlar kullanıyorsunuz?”

IV. Analiz (İlişkilendirme) Soruları

Bu sorular öğrencilerin problemi parçalara ayırmasını ve parçalar arasında ilişkiler oluşturmasını gerektirir.

Örneğin; “Öğrenme stillerini birbirlerinden ayıran ve farklı kılan özellikleri nelerdir?”

V. Sentez (Yaratma) Soruları

Sorular, öğrencilerden benzersiz ve orijinal bir şey üretmelerini ister.

Örneğin; “Öğrenme stillerinden ikisini birden (mesela görsel ve işitsel) kullanabilen bir öğrenci nasıl bir ders çalışma planı hazırlayabilir?”

VI. Değerlendirme (Yargılama) Soruları

Öğrencinin daha önce beyan edilmiş kriterleri kullanarak yargılarda bulunmasını ve kararlar vermesini gerektirir.

Örneğin; “İngilizce dersinde, hayvanları ve hayvanların resimlerinin altında adlarının yazılı olduğu kitabından çalışan bir öğrenci hangi öğrenme stiline uygun ders çalışmaktadır?”

.

.

Kaynak:

Etkili Öğretim Yöntemleri; Araştırma Temelli Uygulama (Çeviri Editörü: Prof. Dr. M. Bahaddin ACAT, 2015) / (Effective Teaching Methods; Research-Based Practice) (Gray D. Borich, 1988)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

A'dan Z'ye Pozitif Disiplin Kitabı Kavram Haritası!

Eğitimde Araştırma Kaynakça!

'Alan Seçimi' Literatür Taraması!