Öğrenme Stilleri Seminerinde Etkili Sorular!
I. Bilgi
(Hatırlama) Soruları
Bilgi
hedefli sorular öğrencinin belleğine zaten yerleşmiş gerçekleri hatırlamasını,
tanımlamasını, tarif etmesini veya tanımasını gerektirir.
Örneğin; “Öğrenme
stillerinin tanımı nedir?”
II.
Kavrama (Anlama) Soruları
Kavrama
soruları öğrencinin belleğini adaması gereken gerçeklerin, belirli bir
düzeyde anlaşılmasını gerektirir.
Örneğin; “Kendi
ifadelerinizle öğrenme stilleri nelerdir?”
III. Uygulama
(Transfer Etme) Soruları
Gerçekleri
ve anlayışı orijinalliğin bir sonraki aşamasına genişletir.
Örneğin; “Derslere
çalışırken çoğunlukla hangi öğrenme stiline uygun araçlar kullanıyorsunuz?”
IV.
Analiz (İlişkilendirme) Soruları
Bu sorular
öğrencilerin problemi parçalara ayırmasını ve parçalar arasında ilişkiler
oluşturmasını gerektirir.
Örneğin; “Öğrenme
stillerini birbirlerinden ayıran ve farklı kılan özellikleri nelerdir?”
V.
Sentez (Yaratma) Soruları
Sorular,
öğrencilerden benzersiz ve orijinal bir şey üretmelerini ister.
Örneğin; “Öğrenme
stillerinden ikisini birden (mesela görsel ve işitsel) kullanabilen bir öğrenci
nasıl bir ders çalışma planı hazırlayabilir?”
VI. Değerlendirme
(Yargılama) Soruları
Öğrencinin
daha önce beyan edilmiş kriterleri kullanarak yargılarda bulunmasını ve kararlar
vermesini gerektirir.
Örneğin; “İngilizce
dersinde, hayvanları ve hayvanların resimlerinin altında adlarının yazılı
olduğu kitabından çalışan bir öğrenci hangi öğrenme stiline uygun ders
çalışmaktadır?”
.
.
Kaynak:
Etkili Öğretim Yöntemleri; Araştırma Temelli Uygulama (Çeviri Editörü: Prof. Dr. M. Bahaddin ACAT, 2015) / (Effective Teaching Methods; Research-Based Practice) (Gray D. Borich, 1988)
Yorumlar
Yorum Gönder