Öğrenme Stilleri Dolaylı Öğretim Yöntemli Ders Planlaması!
Konu: Öğrenme Stilleri
Düzey: Orta Okul
Hedef: Öğrenme stilleri kavramlarını,
örüntülerini öğretmek.
Ortamsal
Koşullar: Bir
sınıfın tüm öğrencilerinin sığabileceği bir konferans odası, sunuma dikkat
çekecek şekilde ayarlanmış ışık düzeyi, odanın içindeki dikkat dağıtabilecek
unsurlar kaldırılmış, gürültüden uzak, sıcaklık düzeyi normal derecede.
Zaman
Planlaması: Sunum
için 10 dakika, değerlendirme ve geribildirim için 20 dakika
Yöntem
Seçimi: Dolaylı Öğretim Yöntemi
Öğrenme
Süreci:
-Dikkat
Çekme
Öğretmen, öğrenme stilleriyle ilgili
genel resmi veren ve kavramı açan ön örgütleyicilerle (kavramsal ön izleme)
derse başlar
-Öğrencileri
Hedeften Haberdar Etme
Öğretmen genellemeleri daraltmak
için tümevarım yolu kullanarak öğrenci cevaplarına odaklanır. Öğrenme stilleri
ile ilgili asıl odak noktasına ulaşmak amaçlanır.
-İçeriği
Sunma
Öğretmen, öğrencilerin öğrenme
farklılıklarından yola çıkarak; öğrencilerin kendi deneyim ve ilgilerinden ek
örnekler verir.
-İstenen
Davranışı Ortaya Çıkarma
Öğretmen, öğrencileri de bu stiller
hakkında cevaplarını değerlendirmek için sürece dahil eder.
-Geri
Bildirim Sağlama
Öğretmen, öğrenme stilleri hakkında
fikirlerini belirtip tartışan öğrencilerini; pekiştirip geliştirmek için
destekler ve yönlendirir.
.
.
Kaynak:
Etkili Öğretim Yöntemleri; Araştırma Temelli Uygulama (Çeviri Editörü: Prof. Dr. M. Bahaddin ACAT, 2015) / (Effective Teaching Methods; Research-Based Practice) (Gray D. Borich, 1988)
Yorumlar
Yorum Gönder