Öğrenme Stilleri Öz Yönetimli Öğretim Yöntemli Ders Planı!
Konu: Öğrenme Stilleri
Düzey: Orta Okul
Hedef: Öğrenme stillerini proje tabanlı
öğrenme.
Ortamsal
Koşullar: Bir
sınıfın tüm öğrencilerinin sığabileceği bir konferans odası, sunuma dikkat
çekecek şekilde ayarlanmış ışık düzeyi, odanın içindeki dikkat dağıtabilecek
unsurlar kaldırılmış, gürültüden uzak, sıcaklık düzeyi normal derecede.
Zaman
Planlaması: Ödevin
yönergelerinin açıklanması 10 dakika, Planların kontrol edilmesi 40 dakika,
Değerlendirme.
Yöntem
Seçimi: Öz Yönetimli
Öğretim Yöntemi
Öğrenme
Süreci:
-Yeni
Öğrenme Görevi
Öğretmen, öğrenme stilleri konusu
için öğrenme görevi hazırlar ve öğrencilere sunar.
-Planlama
Kontrolü
Öğretmen, öğrenciye ödev içeriğini
nasıl hazırlayarak öğrenmeyi planladığını sorar.
-Yönlendirme
Stillerle ilgili içeriği düzenleme
ve öğrenmeye yönelik daha etkin bir işleyişten bahseder ve açıklar. Öğrenciye
çalışma sorularını kullandırır, notlar aldırır, metindeki anahtar yerleri vurgulatır.
-Uygulama
Öğretmen, proje yapımı sırasında
öğrenciye, öğrenme stillerini uygulayabileceği benzer görevler verir. İzleyici rolünü
azaltarak öğrenicinin pratik yapmasına fırsat sağlar.
-Sonuç
Öğrenme stilleri projesinden
öğrencinin anladıkları sorularak sonuç ve öğretilen stratejiler kontrol edilir.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Kaynak:
Etkili
Öğretim Yöntemleri; Araştırma Temelli Uygulama (Çeviri Editörü: Prof. Dr. M.
Bahaddin ACAT, 2015) / (Effective Teaching Methods; Research-Based
Practice) (Gray D. Borich, 1988)
Yorumlar
Yorum Gönder