Makale İncelemesi 3! Öğretmenlik Mesleği Motivasyonu
Çalışmanın Adı: Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin
Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyon Düzeyleri
Yazar/lar: M. Bahaddin Acat, Kürşat Yenilmez.
Konu: Araştırmanın konusunu belirleyen problem
sorusudur yani “eğitim fakültesi öğrencilerinin başlıca motivasyon kaynakları
ve sorunları neler olup söz konusu kaynak ve sorunlar, öğrencilerin kişisel
özelliklerine ve ailelerinin sosyo-ekonomik özelliklerine göre farklılaşmakta
mıdır?”
Amaç: Eğitim fakültesi öğrencilerinin motivasyon
kaynakları ve sorunları ile bunların çeşitli değişkenler açısından farklılaşma
durumu belirlenmeye çalışılmıştır.
Yöntem: Araştırmada, betimsel araştırma yöntemi
kullanılmıştır.
Sonuç: Eğitim fakültesi öğrencilerinin aldıkları
eğitiminbir sonucu olarak öğrenme çevresindeki fiziksel ve sosyal değişkenleri
en önemli motivasyon kaynağı olarak kabul ettikleri; ikinci olarak kendi
yeteneklerine ilişkin olumlu motivasyon kaynaklarına sahip oldukları, ancak
mesleğin kendilerine sosyal statü ve sosyal etkileşim kazandırması konusunda
yeterince olumlu bir motivasyon kaynağına sahip olmadıkları görülmüştür.
Öğrenciler genellikle yüksek düzeyde olumlu motivasyon kaynaklarına sahip olup çok
az motivasyon sorunu yaşamaktadırlar. Bu durum öğretmenlik mesleğinin geleceği
açısından olumlu karşılanacak bir sonuç olarak görülebilir.
Kaynak: Acat, M.B. ve Yenilmez, K. (2004) Eğitim
Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyon Düzeyleri. Manas
Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6(12).

Yorumlar
Yorum Gönder