Makale İncelemesi 3! Öğretmenlik Mesleği Motivasyonu


Çalışmanın Adı: Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyon Düzeyleri

Yazar/lar: M. Bahaddin Acat, Kürşat Yenilmez.

Konu: Araştırmanın konusunu belirleyen problem sorusudur yani “eğitim fakültesi öğrencilerinin başlıca motivasyon kaynakları ve sorunları neler olup söz konusu kaynak ve sorunlar, öğrencilerin kişisel özelliklerine ve ailelerinin sosyo-ekonomik özelliklerine göre farklılaşmakta mıdır?”

Amaç: Eğitim fakültesi öğrencilerinin motivasyon kaynakları ve sorunları ile bunların çeşitli değişkenler açısından farklılaşma durumu belirlenmeye çalışılmıştır.

Yöntem: Araştırmada, betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır.

Sonuç: Eğitim fakültesi öğrencilerinin aldıkları eğitiminbir sonucu olarak öğrenme çevresindeki fiziksel ve sosyal değişkenleri en önemli motivasyon kaynağı olarak kabul ettikleri; ikinci olarak kendi yeteneklerine ilişkin olumlu motivasyon kaynaklarına sahip oldukları, ancak mesleğin kendilerine sosyal statü ve sosyal etkileşim kazandırması konusunda yeterince olumlu bir motivasyon kaynağına sahip olmadıkları görülmüştür. Öğrenciler genellikle yüksek düzeyde olumlu motivasyon kaynaklarına sahip olup çok az motivasyon sorunu yaşamaktadırlar. Bu durum öğretmenlik mesleğinin geleceği açısından olumlu karşılanacak bir sonuç olarak görülebilir.

Kaynak: Acat, M.B. ve Yenilmez, K. (2004) Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyon Düzeyleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6(12).


 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

A'dan Z'ye Pozitif Disiplin Kitabı Kavram Haritası!

Eğitimde Araştırma Kaynakça!

'Alan Seçimi' Literatür Taraması!