Araştırmanın İkinci Bölümü!


İKİNCİ BÖLÜM

1. Yöntem

Bu bölümde araştırmanın; yöntemi, evren ve örneklemi, kullanılacak ölçme aracı, verilerin  cinsi ve kaynağıyla istatistiksel teknikleri açıklanmıştır.

1.1. Araştırmanın Modeli

Bu çalışma, nicel betimsel araştırma deseni esas alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada günümüz verilerinin incelenmesinden dolayı ve on bir ve on ikinci sınıf öğrencilerinden ölçülebilir bilgi toplanarak verilerin ölçümü yapılacağından dolayı bu araştırma tekniği tercih edilmiştir (Neuman, 2019).

1.2. Araştırmanın Evreni ve Örneklem

Araştırmanın evrenini, 2021/2022 eğitim öğretim yılında Kırıkkale ilinde bulunan dört lisede (Kırıkkale Fen Lisesi, Kırıkkale Osman Gazi Fen Lisesi, Kırıkkale Atatürk Anadolu Lisesi ve Şehit Nebi Gündoğan Kırıkkale Anadolu Lisesi) on bir ve on ikinci sınıfta öğrenim gören 654 öğrenci oluşturmaktadır.

Araştırmanın örneklemini ise rastlantısal örneklemdir. Veriler toplanmadan önce öğrenciler demografik özelliklerine göre gruplanır ve bu gruplardan, sıra numarasına göre 10 ve katlarına (10, 20, 30...) denk gelen rastgele (mevcut öğrenci sayısının %5’i oranında) seçilen  öğrenciler; araştırmanın örneklemini oluşturur.

1.3. Veri Toplama Araçları

Araştırmada iki adet veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlar; (1) öğrencilerin kişisel özelliklerinin saptanması amacı ile kullanılan Kişisel Bilgi Formu ve (2) öğrencilerin ailelerinden etkilenme düzeylerinin saptanması için kullanılan Ana-Baba Tutum Ölçeğidir. Veri toplama araçlarının açıklamaları aşağıda belirtilmiştir.

1.3.1.  Öğrenci Bilgi Formu

Bu form, öğrenci ve öğrencinin velisi hakkında bilgi toplanması amacı ile kullanılmaktadır. Öğrencinin temel bilgileri, hayatı hakkında yüzeysel bilgileri, anne babası hakkında temel bilgileri; bu form sayesinde edinilir.

1.3.2. Ana-Baba Tutum Ölçeği

Çocuğun ailesiyle ilişkisini saptamak ve aile yapısını anlamak için kullanılan ölçektir. Öğrenciye verilen bu formda, öğrencinin anne ve babasını puanlaması gereken elli adet durum verilir ve ailesinin tutumlarına uygun şekilde puan vermesi (katılıyorum- katılmıyorum derecelendirmesi) istenir.

1.4. Verilerin Toplanması ve Analizi

            Veri toplama araçları, öğrencilere sınıflarında ve öğretmenlerinin gözetiminde uygulanmıştır. Yönergelerde yazılanların yanı sıra sözlü şekilde de gerekenler öğrencilere açıklanmıştır. Öğrenciler ölçekleri bir ders saati olan 40 dakika içinde cevaplamışlardır.

            Toplanan verilerin analizinde “SPSS” paket programı kullanılmıştır. Araştırmalar istatistik çözümlemelere geçirilmiştir. Araştırmada toplanan verilerin analiz için; frekans ve yüzde değerleri kullanılarak tablo oluşturulmuştur. Oluşturulan tablolar sözel olarak da anlatılmıştır. Çıkan sonuçlara dayanarak önerilerde bulunulmuştur (Turan, 2021).


 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

A'dan Z'ye Pozitif Disiplin Kitabı Kavram Haritası!

Eğitimde Araştırma Kaynakça!

'Alan Seçimi' Literatür Taraması!